Wydawca treści

Print Drukuj

Komunikat ZUS

Rządowy program Dobry Start
  • 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów bez względu na dochód rodziny
  • dotyczy uczniów podejmujących naukę  w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnością
  • wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
  • wypłata świadczeń: 
    • wniosek złożony do końca sierpnia -  pieniądze najpóźniej 30 września 2021 r.
    • wniosek złożony później, świadczenie  w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
 
 
Najważniejsze zmiany w rządowym programie Dobry Start od 1 lipca 2021 r.
  • wnioski o świadczenie tylko elektronicznie
  • wypłata świadczenia tylko na rachunek bankowy
  • świadczenie obsługiwane i wypłacane przez ZUS
 
Gdzie złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start?
  • przez bankowość elektroniczną (tylko rodzice)
  • przez portal Emp@tia (tylko rodzice)
  • przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS)
 
 
Profil na portalu PUE ZUS
  • można założyć przez Internet – za pomocą bankowości elektronicznej (wybrane banki), login.gov, podpisu kwalifikowanego;
  • można założyć w placówce ZUS lub podczas dyżuru pracownika ZUS w innej instytucji
Gdzie szukać wsparcia z ZUS
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.– pt.) w godz. 7.00 –18.00
numer telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl
  • w salach obsługi klientów we wszystkich placówkach ZUS
  • podczas e-wizyty w ZUS
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS
 
 
Ważne!
Niezbędnym elementem do założenia profilu na portalu PUE ZUS oraz do wysłania wniosku o świadczenie Dobry Start jest:
  • ważny dokument potwierdzający tożsamość - dowód osobisty lub paszport
  • adres mailowy
  • numer telefonu komórkowego
 
Po więcej informacji dotyczących programu Dobry Start zapraszamy na www.zus.pl
 
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji